Mini van
Fiat Doblò – samochód osobowy i dostawczy typu kombivan produkowany w Turcji od 2000 roku przez firmę Tofas dla Fiata. Od 2001 roku jest produkowany w Brazylii, a od 2007 roku również w Rosji. Zmodernizowana dostawcza wersja Doblò Cargo otrzymała tytuł "2006 International Van of the Year". W listopadzie 2009 zaprezentowano drugą generację modelu produkowaną podobnie jak poprzednik głównie w Turcji.– samochód osobowy i dostawczy typu kombivan produkowany w Turcji od 2000 roku przez firmę Tofas dla Fiata. Od 2001 roku jest produkowany w Brazylii, a od 2007 roku również w Rosji. Zmodernizowana dostawcza wersja Doblò Cargo otrzymała tytuł "2006 International Van of the Year". W listopadzie 2009 zaprezentowano drugą generację modelu produkowaną podobnie jak poprzednik głównie w Turcji.
Fiat Doblò pierwszej generacji to kombivan produkowany w Turcji od 2000 roku przez firmę Tofas dla Fiata. Od 2001 roku jest produkowany w Brazylii, a od 2007 roku również w Rosji. Dostawcza wersja Doblò Cargo po faceliftingu otrzymała tytuł "2006 International Van of the Year".
Samochód zaprezentowano po raz pierwszy na wystawie samochodowej w Paryżu w 2000 roku. Do sprzedaży w Polsce Doblò trafiło w lutym 2001. W październiku 2005 roku samochód przeszedł face-lifting. Wprowadzono wersję Cargo Maxi przedłużoną o 38 cm. Występują również wersje z podwyższonym o 25,5 cm dachem. Boczne drzwi przesuwne są również opcją w wersjach Cargo.
W 2001 roku uruchomiono produkcję w Brazylii w firmie Fiat Automóveis. We wrześniu 2003 wprowadzono na tym rynku uterenowioną wersję pod nazwą Doblò Adventure. Stosowany jest tam ośmiozaworowy silnik dwupaliwowy (zasilany benzyną lub etanolem) o pojemności 1796 cm³ i mocy maksymalnej 112-114 KM w zależności od rodzaju paliwa. W lutym 2006 modele brazylijskie przeszły face-lifting.
Prowadzono również prace nad wersją z napędem elektrycznym.
Łączny poziom produkcji tego modelu wahał się w przedziale 100-150 tys. sztuk rocznie. W 2008 roku w Turcji wyprodukowano 106027 szt., w tym 78768 szt. wersji Cargo. W tym samym czasie w Brazylii powstało 11104 szt., w tym 1956 szt. wersji Cargo.
Produkcja w Turcji zakończy się najprawdopodobniej na początku 2010 roku, w tym czasie do sprzedaży trafi druga generacja. Doblò produkowane w Brazylii na przełomie lat 2009-2010 przejdzie kolejną modernizację stylistyczną jako model roku 2010.
Samochód zaprezentowano po raz pierwszy na wystawie samochodowej w Paryżu w 2000 roku. Do sprzedaży w Polsce Doblò trafiło w lutym 2001. W październiku 2005 roku samochód przeszedł face-lifting. Wprowadzono wersję Cargo Maxi przedłużoną o 38 cm. Występują również wersje z podwyższonym o 25,5 cm dachem. Boczne drzwi przesuwne są również opcją w wersjach Cargo.
W 2001 roku uruchomiono produkcję w Brazylii w firmie Fiat Automóveis. We wrześniu 2003 wprowadzono na tym rynku uterenowioną wersję pod nazwą Doblò Adventure. Stosowany jest tam ośmiozaworowy silnik dwupaliwowy (zasilany benzyną lub etanolem) o pojemności 1796 cm³ i mocy maksymalnej 112-114 KM w zależności od rodzaju paliwa. W lutym 2006 modele brazylijskie przeszły face-lifting.
Prowadzono również prace nad wersją z napędem elektrycznym.
Łączny poziom produkcji tego modelu wahał się w przedziale 100-150 tys. sztuk rocznie. W 2008 roku w Turcji wyprodukowano 106027 szt., w tym 78768 szt. wersji Cargo. W tym samym czasie w Brazylii powstało 11104 szt., w tym 1956 szt. wersji Cargo.
Produkcja w Turcji zakończy się najprawdopodobniej na początku 2010 roku, w tym czasie do sprzedaży trafi druga generacja. Doblò produkowane w Brazylii na przełomie lat 2009-2010 przejdzie kolejną modernizację stylistyczną jako model roku 2010.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz