środa, 17 marca 2010

Fiat Ducato


"Fiatoski bus"


Fiat Ducato – samochód dostawczy skonstruowany wspólnie przez koncern Fiat i koncern PSA (Citroën Jumper i Peugeot Boxer). Produkcją tych samochodów zajmuje się głównie założona w 1978 r. francusko – włoska spółka Sevel z fabryką w Val di Sangro we Włoszech. Od 2000 roku Ducato jest produkowany w Sete Lagoas w Brazylii w spółce firm Fiat i Iveco.
Samochód ten produkowany i sprzedawany jest w dużym wyborze wersji. W latach
19812005 Fiat sprzedał ponad 1,7 miliona modeli Ducato. Obecnie używa go w Polsce m.in. pogotowie ratunkowe.



Fiat Ducato II

Inne nazwy
Fiat Ducato
Producent
Sevel Sud
Premiera
1994
Okres produkcji
19942006od 2000 w Brazyliiod 2007 w Rosji
Miejsce produkcji
Włochy, Val di Sangro Brazylia, Sete LagoasPlik:Flag of Russia.svg Rosja, JełabugaPlik:Flag of Russia.svg Rosja, Władywostok
Poprzednik
Fiat Ducato I
Następca
Fiat Ducato III
Segment
Dostawcze
Typy nadwozia
van
Silniki
1994–2002Benzynowe:2.0Wysokoprężne:1.9D (1929 cm³)1.9D (1905 cm³) od 1998 roku1.9TD (1929 cm³)1.9TD ECO (kat.)1.9TD (1905 cm³) od 1998 roku1.9TDI 90 KM (230BNAB)2.0JTD (od 2001 roku)2.5D2.5TDI2.5TDI ECO (kat.)2.8D (od 1998 roku)2.8TDI/idTD (od 1997 roku)2.8 JTD (od 2000 roku)2002–2006Benzynowe:2.02.0 Natural Power (benzyna/CNG)2.0 LPG (benzyna/LPG)Wysokoprężne:2.0JTD2.3JTD2.8JTD2.8JTD Powerod 2006 roku (tylko w Ameryce Południowej)2.8JTD 127 KM
Skrzynia biegów
5-biegowa, manualna4-biegowa, automatyczna
Długość
5505 mm (Maxi)
Szerokość
1998 mm
Wysokość
2470 mm
Modelebliźniacze
Citroën Jumper/Relay, Peugeot Boxer
Konkurencja
Renault Master, Mercedes Sprinter, Volkswagen LT
Galeria mediów w Wikimedia Commons
Druga generacja Fiata Ducato (wraz z Peugeotem Boxerem i Citroënem Jumperem) została zaprezentowana w 1994 roku na Salonie Samochodów Użytkowych w Genewie. Nowy model razem ze swoimi bliźniakami został wybrany Samochodem Dostawczym roku 1995 (Van Of The Year).
Prace nad nowym modelem samochodu dostawczego rozpoczęto w
1987 roku (prace przy projekcie nadwozia prowadził Giorgetto Giugiaro z firmy Ital Design). Podczas projektowania Ducato II dużo uwagi przywiązano do optymalizacji współczynnika oporu powietrza, dzięki czemu udało się osiągnąć Cx=0.35.
Podobnie jak w poprzednim modelu, tak również tutaj zastosowano napęd przedni z silnikiem umieszczonym poprzecznie i nadwoziem samonośnym. Z przodu zastosowano zawieszenie przednie McPherson (ze stabilizatorem lub bez), a z tyłu sztywną oś tylną zamocowaną na resorach parabolicznych. W wrześniu
2000 roku uruchomiono produkcję Fiata Ducato II w Sete Lagoas w Brazylii. Dystrybucją w tym kraju zajmuje się firma Fiat Automóveis. W latach 2000-2005 powstawała tam wersja Ducato Maxi o dopuszczalnej masie całkowitej ponad 3,5 tony, zaliczana do lekkich samochodów ciężarowych. W kolejnych latach powstało: 2000 - 692 szt., 2001 - 4370 szt., 2002 - 3210 szt., 2003 - 2864 szt., 2004 - 4941 szt., 2005 - 5362 szt., 2006 - 5597 szt., 2007 - 7275 szt., 2008 - 8935 szt., 2009 - 8000 sztuk wszystkich odmian Fiatów Ducato II.
W połowie
2007 roku kompania "Sollers" rozpoczęła produkcję tego modelu w swoich zakładach znajdujących się w miejscowości Jełabuga w Rosji. Od lutego 2010 roku egzemplarze przeznaczone dla odbiorców ze wschodniej Rosji produkowane są w zakładzie we Władywostoku.
Fiat Ducato II był dostępny w wielu różnych konfiguracjach, dzięki temu łatwo można było dobrać samochód odpowiedni do swoich potrzeb:
furgon: 5 wariantów pojemności (7,5/9/10/11,5/12 m³), 3
rozstawy osi (2850/3200/3700 mm), 3 wysokości wnętrza (1562/1881/2115 mm), 3 różne DMC (10 – 2,8 t, 14 – 3,2 t, MAXI – 3,5 t), 3 ładowności (10 – 1000 kg, 14 – 1400 kg, Maxi – 1800 kg)
kombi (towarowo-osobowe, 5-9 miejsc)
mikrobus (12-15 miejsc)
kabina ze skrzynią ładunkową
podwozia pod zabudowę
podwozie ramowe z przednią ścianą i deską rozdzielczą
kabina z układem napędowym.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz